tu vrei de la mine ceva intotdeauna

"Daca ceea ce primesti iti poate fi furat, cine are puterea sa iti fure ceea ce daruiesti?" Antoine de Saint-Exupery

Saturday, March 29, 2008

Lupta pentru noi insine

La vie La vie La vie!Ne face sa ne emotionam cu adevarat,...viata!

Acea femeie din povestirea de mai jos s-a simtit mai fericita doar cand a gasit un motiv pentru a lupta!

Si imi vin in minte cuvintele lui Cosbuc:
"O lupta-i viata,
deci te lupta!
Cu dragoste de ea,
Cu dor! "
Motivele de a lupta pentru fericire exista intotdeauna,doar ca noi trecem prea des pe langa ele,fara sa le acordam atentie!



— Mătuşă-mea s-a sinucis acum câteva luni — continuă vocea feminină —. A petrecut aproape opt ani fără să vrea să mai iasă din camera ei, mâncând, îngrăşându-se, fumând, luând calmante şi dormind cea mai mare parte din timp. Avea două fete şi un soţ pe care-l iubea.
Veronika încercă să-şi mişte capul în direcţia vocii, dar era imposibil.
— Am văzut-o reacţionând o singură dată: când soţul ei şi-a luat o amantă. Atunci a făcut scandaluri peste scan­daluri, a pierdut câteva chile, a spart pahare şi, săptămâni de-a rândul, nu-şi lăsa vecinii să doarmă de ţipetele ei. Oricât ar părea de absurd, cred că a fost perioada ei cea mai fericită: lupta pentru ceva, se simţea vie şi capabilă să re­acţioneze la provocarea ce i se ridica în cale.
„Şi ce-am eu de-a face cu asta?”, gândea Veronika, inca­pabilă să spună ceva. „Nu sunt mătuşa ei, nu am soţ!”
— Soţul şi-a părăsit în cele din urmă amanta — conti­nuă femeia —. Mătuşă-mea, încetul cu încetul, a revenit la pasivitatea ei obişnuită. Într-o zi mi-a telefonat, spunân­du-mi că era dispusă să-şi schimbe felul de viaţă: renun­ţase la fumat. În aceeaşi săptămână, după ce mări numărul de calmante din cauza lipsei ţigărilor, îi înştiinţă pe toţi că era gata să se sinucidă.
Nimeni n-a crezut-o. Într-o dimineaţă, mi-a lăsat un me­saj pe robot, luându-şi rămas bun, şi s-a omorât cu gaze. I-am ascultat de mai multe ori mesajul: nu-i auzisem niciodată vocea atât de liniştită, atât de resemnată cu soarta ei. Zicea că nu este nici fericită, nici nefericită, şi de-aia nu mai pu­tea suporta.
Veronika simţi compasiune pentru femeia care povestea întâmplarea şi care părea că încearcă să înţeleagă moartea mătuşii sale. Cum să-i judeci, într-o lume unde oamenii în­cearcă să supravieţuiască cu orice preţ, pe cei care se hotă­răsc să moară?
Nimeni nu poate judeca. Fiecare cunoaşte doar o dimen­siune a propriei suferinţe sau a lipsei totale de sens a vieţii lui.Veronika ar fi vrut să explice asta, dar tubul din gură o făcu să se înăbuşe, iar femeia îi sări în ajutor.

(Din " Veronika se hotaraste sa moara " )

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home